Постачальники природнього газу, як обрати та заключити договір щодо обслуговування?
Покроковий алгоритм дій:
Визначитись з постачальником газу таперевірити, чи дана компанія має право на постачання газу можна на сайті НКРЕКП
( https://www.nerc.gov.ua/?id=21970)
«Публічна інформація» – РЕЄСТР наборів даних, які підлягають оприлюдненню у формі відкритих даних-Ліцензійний реєстр НКРЕП" (файл одразу завантажиться на ПК). У списку треба знайти постачальника природного газу за його юридичною назвою та у розділі «Статус ліцензії» перевірити її чинність.
Подати заяву-приєднання встановленого зразка до нового постачальника (є на сайті нового постачальника, так і надіслати йому скановану/сфотографовану заяву на електронну скриньку).
Разом із заявою-приєднанням споживач пред'являє постачальнику:
документи, якими визначено право власності чи користування на об'єкт (приміщення);
документ, що посвідчує особу споживача (паспорт), а також реєстраційний номер облікової картки платника податків (ідентифікаційний код);
інші документи, які може вимагати постачальник (перелік яких має бути визначений на сайті такого постачальника (Н: це може бути останній рахунок за розподіл або постачання газу).
Очікувати повідомлення від нового постачальника про дату, з якої здійснюватиметься постачання природного газу (термін до 20 днів, однак конкуренція уже змушує компанії реагувати швидше).
Отримати остаточний рахунок від попереднього постачальника протягом 6-тижнів. Розрахуватись із попереднім постачальником упродовж 10-днів з моменту отримання рахунку.
Новий постачальник, отримавши заяву-приєднання, не пізніше ніж на 3-робочий день з дня отримання заяви, скеровує повідомлення про намір побутового споживача змінити постачальника природного газу на інформаційну платформу оператора газотранспортної системи (https://tsoua.com/.../yak-staty.../informatciina-platforma/), а діючий постачальник автоматично отримує повідомлення про намір його споживача укласти договір з іншим постачальником (але продовжує постачати газ, до моменту внесення новим постачальником-у свій Реєстр споживачів. Новий постачальник протягом 3-робочих днів письмово повідомляє побутового споживача про дату, з якої здійснюється постачання природного газу.
Нагадуємо, що за отриманням безоплатної правової допомоги громадяни можуть звертатися до Золочівського бюро правової допомоги, контактний телефон: (05764) 5-00-90, та за електронною адресою: [email protected] . Окрім цього, в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової допомоги – 0800213103.