Золочівська громада
Харківська область, Богодухівський район

ПОВНОВАЖЕННЯ ОРГАНІВ ПРОКУРАТУРИ ПРИ РОЗГЛЯДІ ЗВЕРНЕНЬ.

Дата: 26.01.2021 16:24
Кількість переглядів: 906

ПОВНОВАЖЕННЯ ОРГАНІВ ПРОКУРАТУРИ ПРИ РОЗГЛЯДІ ЗВЕРНЕНЬ ГРОМАДЯН

Організація роботи з розгляду звернень громадян є одним із важливих напрямків діяльності органів прокуратури України, спрямованим на захист конституційних прав і свобод людини і громадянина, зміцнення законності і правопорядку.

Належне здійснення роботи на даному напрямі можливе лише за умови чіткої організації цієї роботи самими органами прокуратури по забезпеченню додержання встановленого порядку прийому, реєстрації та розгляду письмових та усних звернень, отриманих поштою чи на особистому прийомі своєчасному, об’єктивному і в повному обсязі вирішенню кожного звернення, вжиття вичерпних заходів щодо задоволення обґрунтованих звернень та реального поновлення порушених прав заявників.

Статтею 40 Конституції України громадянам гарантовано право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових осіб цих органів, які зобов’язані розглянути звернення і надати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

          З метою гарантування належної реалізації цих прав, а у випадку порушення – їх відновлення, державою створено відповідні установи. Важливу роль у системі державних органів, діяльність яких спрямована на захист прав громадян, відведено саме органам прокуратури.  

У зв’язку із набранням чинності Законів України «Про прокуратуру» та «Про внесення змін до Конституції України щодо правосуддя» суттєво обмежено повноваження органів прокуратури. Так, прокуратура з 26.10.2014 позбавлена функцій так званого «загального нагляду», а разом з тим – права проводити перевірки за заявами та скаргами, які вирішувалися в межах цієї функції шляхом витребування матеріалів, призначення перевірок контролюючими органами, відібрання пояснень осіб, внесення документів прокурорського реагування.

Представницька функція також обмежена, оскільки відповідно до ст. 131-1 Конституції України прокурор з 30.09.2016 здійснює лише представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, визначеному законом.

Нині на органи прокуратури покладено такі функції:

1) підтримання публічного обвинувачення в суді;

2) організацію і процесуальне керівництво досудовим розслідуванням, вирішення відповідно до закону інших питань під час кримінального провадження, нагляд за негласними та іншими слідчими і розшуковими діями органів правопорядку;

3) представництво інтересів держави в суді у виключних випадках і в порядку, що визначені законом.

З огляду на відсутність передбачених законодавством повноважень щодо розгляду певного кола питань, більшість звернень громадян місцева прокуратура скеровує за належністю до органів влади, місцевого самоврядування, державного нагляду та контролю. Разом з тим, прокуратурою надавалися обґрунтовані роз’яснення про можливість звернення громадян за захистом своїх прав до суду, органів безоплатної правової допомоги тощо.

Вивчення таких звернень, перенаправлення до уповноважених органів, письмове інформування прокуратурою заявників займає не лише дорогоцінний час громадян, а й позбавляє їх можливості оперативного поновлення порушених прав.

Тому, насамперед заявникам перед поданням відповідної заяви чи скарги необхідно визначитися, до компетенції якого органу влади, контролю чи місцевого самоврядування належить вирішення тих чи інших питань.

При цьому слід мати на увазі, що згідно статті 55 Конституції України прийняті органами державної влади, місцевого самоврядування, контролюючими та іншими органами, підприємствами, установами та організаціями або їх посадовими особами рішення за зверненнями громадян можна оскаржити до відповідного органу вищого рівня або до суду.

Крім того, згідно статті 14 Закону України «Про безоплатну правову допомогу», особи, які перебувають під юрисдикцією України, якщо їхній середньомісячний дохід не перевищує двох розмірів прожиткового мінімуму, а також інваліди, які отримують пенсію або допомогу, що призначається замість пенсії, у розмірі, що не перевищує двох прожиткових мінімумів для непрацездатних осіб, мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, яка включає в себе всі види правових послуг, передбачених статтею 13 вказаного Закону, у тому числі здійснення представництва.

В області діє Регіональний центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги у Харківській області у складі трьох Харківських місцевих центрів та Валківського, Дергачівського, Ізюмського, Красноградського, Куп’янського, Лозівського місцевих центрів.

Юрисдикція Дергачівського місцевого центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги Дергачівський район, Золочівський район, Харківський район, місто Люботин.

 Адреса центру: Харківська область, Дергачівський район, м. Дергачі, площа Перемоги, 14, єдиний телефонний номер  системи безоплатної правової допомоги: 

0-800-213103, телефони центру: (0263) 2-00-76, (0263) 2-00-94,                                        E-mail:  [email protected]

Зверніть увагу на обов’якові вимоги до звернення:

У зверненні зазначайте своє прізвище,  ім'я,  по батькові, місце проживання, суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги.

Підпишіть своє письмове звернення та зазначте дату.

Анонімні звернення до розгляду не приймаються.

Дотримання цих простих умов забезпечить належний розгляд Вашого звернення.

Шановні заявники та запитувачі відповідно до Закону України від 17.03.2020 № 530-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)», рішення Ради національної безпеки і оборони України від 13.03.2020 «Про невідкладні заходи щодо забезпечення національної безпеки в умовах спалаху гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», уведеного в дію Указом Президента України від 13.03.2020 № 87, постанови Кабінету Міністрів України від 11.03.2020 № 211 «Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19», ст. 11 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб», ст. 7 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідеміологічного благополуччя населення», наказів виконувача обов’язків Генерального прокурора від 12.03.2020 № 141 та від 13.03.2020 №147, ТИМЧАСОВО ОБМЕЖЕНО ДОПУСК ДО АДМІНІСТРАТИВНИХ БУДІВЕЛЬ ОРГАНІВ ПРОКУРАТУРИ ТА ВСТАНОВЛЕНО ОСОБЛИВИЙ ПОРЯДОК ЇХ РОБОТИ.

У зв’язку з цим на час дії карантину на всій території України ПРОВЕДЕННЯ ОСОБИСТОГО ПРИЙОМУ ЗАЯВНИКІВ, ЗАПИТУВАЧІВ ІНФОРМАЦІЇ, ДЕПУТАТІВ УСІХ РІВНІВ В ОРГАНАХ ПРОКУРАТУРИ ПРИЗУПИНЯЄТЬСЯ.

Запроваджено можливість подання громадянами усних звернень за допомогою засобів телефонного зв’язку, тобто через телефони «гарячі лінії», та надіслання звернень з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронні звернення).

          Приймання звернень в органах прокуратури України здійснюється у робочий час щодня, крім вихідних.

          Електронні звернення до Дергачівської місцевої прокуратури Харківської області надсилати на електронну пошту  [email protected].

           Усні звернення в Дергачівській місцеві прокуратурі Харківської області приймаються за телефоном «гарячої лінії» -  (0-263) 3-21-40.

В Краснокутському відділі  Дергачівської  місцевої прокуратурі Харківської області приймаються за телефоном «гарячої лінії» -  (0-256) 3-10-32.

В Золочівському відділі  Дергачівської  місцевої прокуратурі Харківської області приймаються за телефоном «гарячої лінії» -  (0-264) 5-10-93.

В Богодухівському відділі  Дергачівської  місцевої прокуратурі Харківської області приймаються за телефоном «гарячої лінії» -  (0-258) 3-32-83.

В Валківському відділі Дергачівської  місцевої прокуратурі Харківської області приймаються за телефоном «гарячої лінії» -  (0-253) 5-15-63.

Письмове звернення також може бути надіслане з використанням мережі Інтернет, засобів електронного зв’язку (електронне звернення).  Електронні звернення до прокуратури Харківської області приймаються на адресу електронної пошти: [email protected]

          Усне звернення, окрім подачі на особистому прийомі, може бути подане на телефон «гарячої лінії» Харківської обласної прокуратури (057)732-02-44, для підприємців  (057) 732-66-90.

Враховуючи ситуацію, яка вимагає дотримання правил карантину, просимо обрати сприятливий час для направлення звернень та запитів на адресу органів прокуратури, а також з розумінням віднестись до можливих випадків більш тривалого строку їх розгляду ніж той, що передбачений чинним законодавством.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних