Золочівська громада
Харківська область, Богодухівський район

Захист  прав споживачів кредитних послуг.

Дата: 21.04.2021 11:25
Кількість переглядів: 226

Фінансове становище  багатьох  мешканців нашої країни є надто нестабільним на сьогоднішній час. В багатьох випадках це зумовлено станом економіки, втратою місця роботи та джерела отримання доходу.   Неодноразово громадяни звертаються за допомогою до кредитних спілок та банків для отримання споживчих кредитів. Споживче кредитування є одним із видів кредитування населення, здійснюється воно банківськими та небанківськими фінансовими установами.

 Споживчий кредит – це грошові кошти, що надаються споживачу (позичальникові) на придбання товарів (робіт, послуг) для задоволення потреб, не пов’язаних з підприємницькою, незалежною професійною діяльністю або виконанням обов’язків найманого працівника.(п. 11 ст. 1 Закону України «Про споживче кредитування»).

Договір  про  споживче кредитування укладається у письмовій формі та  вважається  укладеним, якщо сторони досягли згоди щодо усіх істотних умов договору.

Тобто, громадянину необхідно чітко усвідомлювати, що отримавши кошти в кредит, останній зобов’язаний повернути їх до банку у розмірі та на умовах, що встановлені договором, який він особисто уклав із банком. Також, обов’язком позичальника є своєчасна сплата відсотків за умовами споживчого кредиту. Встановлений договором розмір процентів не може бути збільшений банком, іншою фінансовою установою в односторонньому порядку.

З розвитком дистанційного надання фінансових послуг   стали досить популярні швидкі он-лайн позики, які несуть досить високі ризики для споживачів кредиту. Такі кредити мають велику популярність серед  громадян, оскільки їх легко оформити та швидко отримати потрібні кошти. Ризики ж обумовлені недостатнім правовим регулюванням такого споживчого кредитування, що, в свою чергу,  спричиняє шахрайство з фінансовими ресурсами.  

Для забезпечення  прав  громадян, при укладенні  договору споживчого кредиту   законодавством передбачені ряд гарантій:

1)                 Всі фінансові установи зобов'язані повідомляти повну інформацію про послуги, які вони надають. Інформація про умови споживчого кредиту має бути розташована у вільному доступі для особи, яка хоче отримати споживчий кредит, щоб він мав змогу досконало з ним ознайомитись. Така інформація повинна містити дані щодо: строків погашення кредиту, умов кредитування, процентної ставки та відсотків. Зразок має бути написаний однаковим шрифтом, щоб особа, яка хоче отримати споживчий кредит змогла все чітко розібрати і в подальшому не виникало ніяких непорозумінь з оформленням споживчого кредиту та з кредитором.

2)                 Кредитодавець письмово зобов’язаний повідомити споживача про зміну відсоткової ставки по кредиту протягом семи днів(ст.15 Закону України «Про захист прав споживачів»).  Так як у  договорі про надання споживчого кредиту може зазначатися, що відсоткова ставка за кредитом може змінюватися залежно від зміни облікової ставки Національного банку України або в інших випадках.

3)                 Споживач  має право протягом 14 календарних днів з дня укладення договору про споживчий кредит відмовитися від договору про споживчий кредит без пояснення причин, у тому числі в разі отримання ним грошових коштів. Споживач повідомляє кредитодавця у письмовій формі про намір відмовитися від договору про споживчий кредит, який підписує власноручно. Якщо споживач подає повідомлення не особисто, воно має бути засвідчене нотаріально або подане і підписане представником за наявності довіреності на вчинення таких дійну відсотків вважається недійсною.

4)                 Споживач має право в будь-який час повністю або частково достроково повернути споживчий кредит, у тому числі шляхом збільшення суми періодичних платежів. Договором про споживчий кредит може бути передбачено обов’язок повідомлення кредитодавця про намір дострокового повернення споживчого кредиту з оформленням відповідного документа.

Якщо споживач скористався правом повернення споживчого кредиту шляхом збільшення суми періодичних платежів, кредитодавець зобов’язаний здійснити відповідне коригування зобов’язань споживача у бік їх зменшення та на вимогу споживача надати йому новий графік платежів.

Споживач у разі дострокового повернення споживчого кредиту сплачує кредитодавцю проценти за користування кредитом та вартість усіх послуг, пов’язаних з обслуговуванням та погашенням кредиту, за період фактичного користування кредитом.

Разом з тим, кредитодавцю забороняється встановлювати споживачу будь-яку плату, пов’язану з достроковим поверненням споживчого кредиту. Умова договору про споживчий кредит, що передбачає сплату споживачем будь-якої плати у разі дострокового повернення споживчого кредиту, є нікчемною(ст.16 Закону України «Про захист прав споживачів»).

Нагадуємо, за отриманням консультації та захистом своїх прав можна звернутись до Золочівського бюро правової допомоги, контактний телефон: (05764) 5-00-90, та за електронною адресою:  [email protected] . Окрім цього, в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової допомоги – 0800213103.

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних