Доступність державних сервісів для осіб похилого віку.
Війна та короновіріс значно пришвидшили прогрес розвитку надання послуг урядовими структурами, організаціямита компаніями в усіх секторах та регіонах. Численні обмеження викликали попит на державні онлайн-послуги та перевели їх у розряд речей, якими користуєшся кожен день. І хоч, недостатня цифрова грамотність, вік, інвалідність та багато інших соціальних, економічних та системних перешкод породили певні нерівності на шляху до цифрової еволюції, державна політика щодо усунення зазначених бар’єрів направлена на фізичну та інформаційну доступність державних сервісів.
У 2020 році офіційно запрацював портал державних послуг «Дія», на якому можна було отримати 27 державних послуг онлайн. Станом на травень 2023 року портал надає можливість отримати вже близько 100 послуг.
Напорталі Дія можна, наприклад, отримати послуги, щодо призначення та перерахунку пенсії, зміни способу виплати пенсії, отримання пенсійного посвідчення, оформлення субсидії та довідки про страховий і трудовий стаж,не витрачаючи часу в чергах, без численних ксерокопій та довідок. Ознайомитися з повним списком можна за посиланням: https://guide.diia.gov.ua/thematic-area/sotsialnyi-zakhyst.
Варто відзначити, що «Дія» - це не тільки доступ до особистих електронних документів, державних послуг, але й освітня платформа. За посиланням https://osvita.diia.gov.ua ви можете познайомитися з усіма можливостями, які відкриває цей портал: освітні серіали, тести, гайди, вебінари, події.
Державною програмою доступності та безбар’єрності, передбачено зробити цифрові сервіси максимально доступними для всіх українців, зокрема, для людей старшого віку. За даними в Національній стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року, українці мають порівняно низький рівень цифрової грамотності. У групі 60-70 років майже 85 відсотків людей не мають достатніх цифрових навичок.
Саме тому, для літніх громадян, яким складно розібратися із цифровими технологіями, на допомогу завжди прийдуть представники державних органів. За допомогою у доступі до державних електронних сервісів особи похилого віку можуть звернутись до фахівця сектору «Золочівське бюро правової допомоги» Харківського місцевого центра з надання БВПД з понеділка по п’ятницю з 08:00 до 17:00 за адресою: смт. Золочів, площа Слобожанська, буд. 3, 1 поверх (ліворуч), каб. 5.
За більш детальною інформацією та з будь-яких інших юридичних питань громадяни можуть також звертатися до Золочівського бюро правової допомоги, за контактним телефоном: (066) 650-86-68 та за електронною адресою: [email protected].
Окрім цього, в Україні діє Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103.