Скасовано мораторій на відключення світла та нарахування пені та штрафів за заборгованість за житлово-комунальні послуги.
Існують такі заходи впливу на кривдників, як терміновий заборонний та обмежувальний приписи. У цьому дописі детальніше розповідаємо про різницю між цими приписами та як вони працюють.
Кабінет міністрів України постановою № 1405 від 29 грудня 2023 року скасував заборону на припинення житлово-комунальних послуг, нарахування штрафів та пені, а також на стягнення заборгованості населення за житлово-комунальні послуги, яку запровадив ще 5 березня 2022 року.
Такий мораторій, на відключення комунальних послуг, продовжуватиме діяти лише на окупованих територіях і там, де ведуться бойові дії, згідно з переліком Мінреінтеграції.
Для решти споживачів комунальних послуг, згідно з постановою, відновлено нарахування пені та штрафів за несплату житлово-комунальних послуг. Також відновлено стягнення заборгованості за житлово-комунальні послуги у судовому порядку.
Крім того, Кабмін повернув можливість відключення від комунальних послуг боржників, у разі несплати або недоплати за отримані послуги.
Скасування заборони на відключення споживачів житлово-комунальних послуг у разі заборгованості набуло чинності 30 грудня 2023 року.
Згідно з постановою, у разі тимчасової відсутності в житловому приміщенні споживача та інших осіб понад 30 календарних днів, постачальникам комунальних послуг має бути надана заява та документальне підтвердження в електронній або паперовій формі. Це можуть бути довідки з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби (у тому числі отримані в іноземній державі), відбування покарання тощо.
Встановлено також, що таке підтвердження необхідно оновлювати кожні півроку.
Воєнний стан не дає підстави не сплачувати за надані послуги. До 30 грудня 2023 року структури, які надавали комунальні послуги, не нараховували пеню та не накладали штрафних санкцій за несплату. Тобто обов’язок сплачувати за комунальні послуги був завжди і його ніхто не скасовував, а не відбувалося лише нарахування штрафних санкцій.
Отже, споживачі, які заборгували за ті чи інші послуги, мають отримати попередження і сплатити заборгованість.
У разі несплати на загальну суму буде нараховуватися пеня, а згодом штрафи та відключення від послуг.
За більш детальною інформацією та з будь-яких інших юридичних питань мешканці громади можуть звертатися до Золочівського бюро правової допомоги, з понеділка по п’ятницю з 08:00 до 17:00 за адресою: смт. Золочів, площа Слобожанська, буд. 3, 1 поверх (ліворуч), каб. 5. Контактний телефон: (066) 650-86-68 та електронна адреса: [email protected].
Окрім цього, в Україні діє Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги: 0-800-213-103.
Звернутися по правову допомогу можна телефоном, онлайн або особисто прийти в бюро.
- Щоб отримати усну консультацію, телефонуйте до контактного центру системи БПД за номером: 0 800 213 103. Дзвінки зі стаціонарних та мобільних телефонів у межах України безкоштовні. Контактний центр працює в будні з 8:00 до 18:00.
- https://t.me/+380677213103 (безкоштовні дзвінки з мобільного застосункуTelegram)
- Якщо вам зручно отримати правничу допомогу письмово, напишіть у телеграм-бот https://t.me/LegalAidUkraineBot
- Або звертайтеся до найближчого бюро правової допомоги: https://bit.ly/bpd_buro
За інформацією Золочівського бюро
правової допомоги Харківського МЦ
з надання БВПД.