Як декларувати спадщину: НАЗК надає роз’яснення
Отримання спадщини підлягає обов’язковому відображенню в декларації публічного службовця відповідно до вимог законодавства. Національне агентство з питань запобігання корупції (НАЗК) надає роз’яснення щодо порядку декларування успадкованого майна.
У разі, якщо вартість спадщини відома, відомості про неї зазначаються в розділі 11 декларації – «Доходи, у тому числі подарунки», із зазначенням загальної вартості та джерела доходу (спадкодавця).
Якщо до складу спадщини входять різні об’єкти (нерухоме майно, транспортні засоби, грошові активи, цінне рухоме майно тощо), інформація про них додатково декларується у відповідних розділах декларації згідно з установленими вимогами.
Важливо. Інформація зазначається лише за той період, в якому було отримано офіційний документ, який підтверджує право декларанта-спадкоємця на майно або об’єкт – свідоцтво, договір чи судове рішення. Якщо спадкоємець отримав у спадщину:
- майно, яке потребує перереєстрації права власності (наприклад, нерухомість), воно вважається об’єктом для декларування тільки після офіційної державної реєстрації. Тобто, у декларації таке майно слід зазначати лише після завершення реєстрації права власності;
- кошти на банківських рахунках, вклади з відсотками або компенсаціями слід зазначити в декларації відразу після отримання свідоцтва про право на спадщину, де вони зазначені.
Звертаємо увагу, що слід вказувати загальну суму вкладу (депозиту) разом із нарахованими відсотками станом на дату виплати.
Детальніше за посиланням: https://rda.org.ua/rda/harkivska/news/1740476377/