Онлайн шопінг!Як захиститись?
Купівлі товарів або послуг через Інтернет майже нічим не відрізняється від звичайного договору купівлі-продажу, з яким ми щодня стикаємося в житті при купівлі продуктів, товарів для дому, техніки, меблів тощо. Тож інтернетшопінг – це укладений продавцем на відстані договір із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку (телефону, Інтернету, пошти тощо).
На що потрібно звернути увагу?Перед купівлею товарів (послуг) необхідно ознайомитись зі сторінкою Інтернет-магазину. Інтернет-магазин повинен містити обов’язкову інформацію про продавця товару: найменування, фізичне місце знаходження, ЄДРПОУ, контактні данні (телефон, електронну адресу), ліцензію (за необхідності). Наявність цієї інформації дає змогу – зв’язатися з продавцем, запросити додаткові документи, а вразі отримання неякісного товару або неповернення коштів надіслати на його адресу претензію.
Обов’язково дізнайтеся всю інформацію про продукцію:
§ основні характеристики продукції: назва товару, номінальна кількість (масу, об’єм, розмір), умови використання; відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, генетично модифікованих організмів,
§ найменування та місцезнаходження виробника;
§ дані про ціну (тариф), включаючи плату за доставку, та умови оплати;
§ дату виготовлення; відомості про умови зберігання; гарантійні зобов’язання виробника (виконавця);
§ строк придатності;
§ строк доставки товару або надання послуги;
§ сертифікат, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації.
Також, не забувайте вимагати гарантійний талон на товар. Адже протягом гарантійного строку виробник або продавець бере на себе зобов’язання з безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції. Здійснюйте оплату по факту отримання товару, після його огляду та перевірки. Якщо доставка товару відбувається кур’єром, при замовленні повідомте менеджера, щоб у кур’єра був товарний чек з печаткою продавця, і при необхідності товарний талон та сертифікати на товар.
Якщо вирішили перерахувати кошти, в призначенні платежу обов’язково вкажіть за що і кому Ви сплачуєте кошти. Надішліть на електронну пошту продавця скан-копію платіжного документа і вимагайте від нього письмового підтвердження отримання такої оплати. Обов’язково зберігайте всі документи, що підтверджують перемовини з продавцем та факт оплати товару (електронне листування, скріншот сторінки сайту з обраним вами товаром, доказ оплати).
Повернення товару. Покупець має право обміняти товар на аналогічний протягом 14 днів з дня покупки (день, в який купували товар не враховується), але для цього потрібно щоб товар був незмінний. Тільки в разі відсутності аналогічного відповідного товару на момент обміну, у покупця виникає право його повернути та отримати гроші в повному розмірі сплаченої вартості такого товару.
Для можливості обміну/повернення товару необхідно дотримуватись декількох порад:
• річ повинна мати товарний вигляд, збережену упаковку, всі ярлички, та бути без пошкоджень;
• річ повинна бути невикористана;
• збережені всі чеки/розрахункові документи.
Важливим аспектом при поверненні товару є його належний стан, якщо річ була у використанні, або їй нанесено пошкодження, не з вини покупця, повернути її можливо на умовах гарантійного терміну. Всі витрати пов’язані з поверненням товару покладаються на продавця, в тому числі і вартість зворотної доставки. Крім того, споживач при отриманні товару на пошті або при прийнятті його у кур’єра, повинен детально оглянути предмет покупки.
Звертаємо увагу, що існує перелік товарів, які не підлягають поверненню (постанова Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 №216). Це продовольчі товари, лікарськи препарати та засоби, предмети гігієни та деякі непродовольчі товари (дитячі іграшки і товари для новонароджених, тканини, килимові вироби, білизна, тощо).
Повернення грошей. Для того, щоб повернути гроші за товар, куплений в Інтернет-магазині, споживачеві необхідно звернутися до продавця (зазвичай їх контакти вказані на сайті). Зразок заяви на повернення товару та відшкодування грошей, як правило, є у продавця і він зобов’язаний його надати.
Продавець зобов’язаний повернути гроші за товар в день повернення товару, або в термін, про який домовились сторони, але не пізніше ніж через 7 днів, при сплаті карткою строк повернення грошей не більше 30 днів (з урахуванням строків транзакції банку). Повернення грошей повинно відбуватись таким самим способом як і здійснювалась оплата. За прострочення вищевказаних строків на покупця покладається пеня у розмірі 1% вартості продукції за кожний прострочений день.
Як діяти у разі «невдалої покупки»?
По-перше, зверніться зі скаргою до Інтернет-магазину, якщо відповіді не отримаєте одразу звертайтесь до поліції з заявою. Якщо кошти були переведені через он-лайн платіжну систему – зверніться в службу підтримки є ймовірність, що рахунок шахраїв заблокують. Крім того, в разі порушення ваших прав, як споживача ви маєте право звернутися до Держпродспоживслужби України (адреси можна знайти за посиланням www.consumer.gov.ua).
Власники Інтернет-магазину не є недосяжними. Сайт знаходиться на хостингу, а це припускає наявність паспортних даних власника. Якщо на ресурсі вказано юридичну адресу, то ви можете відразу подати в суд і відстояти свої права споживача.
За отриманням безоплатної правової допомоги громадяни можуть звертатися до Золочівського бюро правової допомогиза адресою: смт. Золочів, вул. 8 Березня, 3, контактний телефон: (05764) 5-00-90.
Окрім цього, в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової до мороги – 0800213103. Зателефонувавши за ним, Ви зможете уточнити актуальну інформацію щодо осіб, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, змін в законодавчій базі стосовно її надання.
Онлайн шопінг!Як захиститись?
Купівлі товарів або послуг через Інтернет майже нічим не відрізняється від звичайного договору купівлі-продажу, з яким ми щодня стикаємося в житті при купівлі продуктів, товарів для дому, техніки, меблів тощо. Тож інтернетшопінг – це укладений продавцем на відстані договір із споживачем за допомогою засобів дистанційного зв’язку (телефону, Інтернету, пошти тощо).
На що потрібно звернути увагу?Перед купівлею товарів (послуг) необхідно ознайомитись зі сторінкою Інтернет-магазину. Інтернет-магазин повинен містити обов’язкову інформацію про продавця товару: найменування, фізичне місце знаходження, ЄДРПОУ, контактні данні (телефон, електронну адресу), ліцензію (за необхідності). Наявність цієї інформації дає змогу – зв’язатися з продавцем, запросити додаткові документи, а вразі отримання неякісного товару або неповернення коштів надіслати на його адресу претензію.
Обов’язково дізнайтеся всю інформацію про продукцію:
§ основні характеристики продукції: назва товару, номінальна кількість (масу, об’єм, розмір), умови використання; відомості про вміст шкідливих для здоров’я речовин, генетично модифікованих організмів,
§ найменування та місцезнаходження виробника;
§ дані про ціну (тариф), включаючи плату за доставку, та умови оплати;
§ дату виготовлення; відомості про умови зберігання; гарантійні зобов’язання виробника (виконавця);
§ строк придатності;
§ строк доставки товару або надання послуги;
§ сертифікат, якщо продукція підлягає обов’язковій сертифікації.
Також, не забувайте вимагати гарантійний талон на товар. Адже протягом гарантійного строку виробник або продавець бере на себе зобов’язання з безоплатного ремонту або заміни відповідної продукції. Здійснюйте оплату по факту отримання товару, після його огляду та перевірки. Якщо доставка товару відбувається кур’єром, при замовленні повідомте менеджера, щоб у кур’єра був товарний чек з печаткою продавця, і при необхідності товарний талон та сертифікати на товар.
Якщо вирішили перерахувати кошти, в призначенні платежу обов’язково вкажіть за що і кому Ви сплачуєте кошти. Надішліть на електронну пошту продавця скан-копію платіжного документа і вимагайте від нього письмового підтвердження отримання такої оплати. Обов’язково зберігайте всі документи, що підтверджують перемовини з продавцем та факт оплати товару (електронне листування, скріншот сторінки сайту з обраним вами товаром, доказ оплати).
Повернення товару. Покупець має право обміняти товар на аналогічний протягом 14 днів з дня покупки (день, в який купували товар не враховується), але для цього потрібно щоб товар був незмінний. Тільки в разі відсутності аналогічного відповідного товару на момент обміну, у покупця виникає право його повернути та отримати гроші в повному розмірі сплаченої вартості такого товару.
Для можливості обміну/повернення товару необхідно дотримуватись декількох порад:
• річ повинна мати товарний вигляд, збережену упаковку, всі ярлички, та бути без пошкоджень;
• річ повинна бути невикористана;
• збережені всі чеки/розрахункові документи.
Важливим аспектом при поверненні товару є його належний стан, якщо річ була у використанні, або їй нанесено пошкодження, не з вини покупця, повернути її можливо на умовах гарантійного терміну. Всі витрати пов’язані з поверненням товару покладаються на продавця, в тому числі і вартість зворотної доставки. Крім того, споживач при отриманні товару на пошті або при прийнятті його у кур’єра, повинен детально оглянути предмет покупки.
Звертаємо увагу, що існує перелік товарів, які не підлягають поверненню (постанова Кабінету Міністрів України від 23.09.2020 №216). Це продовольчі товари, лікарськи препарати та засоби, предмети гігієни та деякі непродовольчі товари (дитячі іграшки і товари для новонароджених, тканини, килимові вироби, білизна, тощо).
Повернення грошей. Для того, щоб повернути гроші за товар, куплений в Інтернет-магазині, споживачеві необхідно звернутися до продавця (зазвичай їх контакти вказані на сайті). Зразок заяви на повернення товару та відшкодування грошей, як правило, є у продавця і він зобов’язаний його надати.
Продавець зобов’язаний повернути гроші за товар в день повернення товару, або в термін, про який домовились сторони, але не пізніше ніж через 7 днів, при сплаті карткою строк повернення грошей не більше 30 днів (з урахуванням строків транзакції банку). Повернення грошей повинно відбуватись таким самим способом як і здійснювалась оплата. За прострочення вищевказаних строків на покупця покладається пеня у розмірі 1% вартості продукції за кожний прострочений день.
Як діяти у разі «невдалої покупки»?
По-перше, зверніться зі скаргою до Інтернет-магазину, якщо відповіді не отримаєте одразу звертайтесь до поліції з заявою. Якщо кошти були переведені через он-лайн платіжну систему – зверніться в службу підтримки є ймовірність, що рахунок шахраїв заблокують. Крім того, в разі порушення ваших прав, як споживача ви маєте право звернутися до Держпродспоживслужби України (адреси можна знайти за посиланням www.consumer.gov.ua).
Власники Інтернет-магазину не є недосяжними. Сайт знаходиться на хостингу, а це припускає наявність паспортних даних власника. Якщо на ресурсі вказано юридичну адресу, то ви можете відразу подати в суд і відстояти свої права споживача.
За отриманням безоплатної правової допомоги громадяни можуть звертатися до Золочівського бюро правової допомогиза адресою: смт. Золочів, вул. 8 Березня, 3, контактний телефон: (05764) 5-00-90.
Окрім цього, в Україні діє єдиний номер з надання безоплатної правової до мороги – 0800213103. Зателефонувавши за ним, Ви зможете уточнити актуальну інформацію щодо осіб, які мають право на безоплатну вторинну правову допомогу, змін в законодавчій базі стосовно її надання.