Як українцям оформити допомогу при народженні дитини.
Це може зробити один із батьків або опікунів, з яким постійно проживає малюк. Достатньо подати заявку, вибравши зручний для себе спосіб, роз’яснюють у Мінсоцполітики.
Як подати заявку на допомогу онлайн:
👉 Зареєструйтесь чи авторизуйтесь у кабінеті електронних послуг Міністерства соціальної політики.
👉 Заповніть форму на отримання послуги та підпишіть її особистим електронним підписом.
👉 Заповнена заява автоматично буде перенаправлена до органу соціального захисту населення.
👉 У разі правильного заповнення форми допомогу призначать наступного дня після отримання заяви органом соціального захисту.
▪️Для оформлення заявки на отримання допомоги також можна скористатися послугою єМалятко на порталі Дія.
▪️Як подати заявку на допомогу особисто?
Звернутися за місцем проживання до органу соціального захисту чи Центру надання адміністративних послуг і надати такі документи:
- заяву одного з батьків;
- свідоцтво про народження дитини;
- особовий банківський рахунок для соціальних виплат;
- опікунам – рішення суду про встановлення опіки;
- документи, що засвідчують народження дитини (у разі народження дитини за межами України).
Про оформлення свідоцтва про народження дитини за кордоном.
Головне, що необхідно знати:
Державну реєстрацію актів цивільного стану громадян України, які проживають або тимчасово перебувають за кордоном, проводять дипломатичні представництва і консульські установи України. Таким чином реєстрація народження дитини проводиться консулом з одночасним визначенням її походження та присвоєнням прізвища, імені та по батькові;
Реєстрація, видача свідоцтва про реєстрацію акту цивільного стану та видача свідоцтва про народження дитини проводиться без стягнення консульського збору;
Документи, що необхідно надати:
📌документ медичного закладу про народження дитини;
📌паспортні документи, що посвідчують особи батьків;
📌документ, який є підставою внесення відомостей про батька.
Відмовити у реєстрації народження дитини можуть в тому випадку, якщо в консульській установі відсутній доступ до Державного реєстру актів цивільного стану. В такому випадку заява про державну реєстрацію акту цивільного стану подається, а актовий запис складається в паперовій формі без використання програмних засобів з подальшим обов’язковим внесенням відомостей цього актованого запису до Державного реєстру актів цивільного стану громадян протягом п’яти робочих днів з дня відновлення такого доступу. З 2023 року Дипломатичним установам України надано право на проведення держреєстрації актів цивільного стану, вносити зміни до них, поновлювати й анулювати їх, зокрема, й свідоцтва про народження.
Якщо все ж таки у консульстві було відмовлено у державній реєстрації народження дитини, у зв'язку з відсутністю документів закладу охорони здоров'я, особа може звернутися до суду з заявою про встановлення факту, що має юридичне значення.
Більше інформації читайте за посиланням: https://nssu.gov.ua/news/alhorytm-oformlennia-svidotstva-pro-narodzhennia-dytyny-za-kordonom